Direktlänk till inlägg 24 juni 2013

Förlossnings berättelse Linnea

Av Isabelle Bruhn - 24 juni 2013 19:24

Torsdagen den 17 mars 2011 var jag på vändningsförsök, de gick inte alls och de gjorde såååå ont, sa efteråt att jag hade ont och dom va snabba med att säga att de va normalt, fick tid för snitt 2 veckor senare. På kvällen den 17 mars åkte vi mot Tyskland, jag hade ont, de va jobbigt, vi kom hem på lördag morgon och Jimmy hade fått köra konstant för jag hade så ont. Försökte sova men de gjorde så ont, vi kom till förlossningen runt 21-22 och väntade på läkare och kollade av värkarna, dom tyckte allt va lugnt och såg bra ut, men vi fick ändå va kvar, eller jag skulle va kvar och Jimmy åka hem men de vägrade jag. Vid 23 hade jag jätte ont men dom sa att allt va bra, vid 01 va jag förbannad och jävligt otrevlig och skrek efter en läkare, då gick det fort, riktigt fort. På med sexiga sjukhuskläder, kateter, lugnande, sen ner till op salen. Jag va full i skratt för Jimmy fick för stora "tofflor" ååå fort gick de som sagt, kl 01,29 (20 mars) hade dom plockat ut henne för då va hennes små fötter på väg ut.. Fick se en kladdig skrikande klump me massa hår, världens finaste klump ? Jimmy gick med barnmorskan till rummet medans dom stiftade ihop mig och sen rullades jag till rummet. Där satt en stolt pappa med en liten Linnea i famnen? jag fick henne i min famn och så klart kissa hon ner hela mig, toppen när man inte kan röra sig ;) sen vägdes hon och dom kolla längd, 46cm lång, 2660g. En liten tjej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabelle Bruhn - 13 augusti 2013 10:44

Nu ska kilorna bort! Gått mycket senaste veckan, de märks, beställt en regnjacka så snart kan inte regnet stoppa mig heller! Toppen! Idag blir de nog att hämta kattungarna, Linnea ska sova hos mamma så hon får ju inte se dom idag men är nog en bra id...

Av Isabelle Bruhn - 12 augusti 2013 08:30


Alma sov hela natten för första gången i natt, jag följde hennes vanliga rutiner å vaknade flera ggr. De är kaos i mitt huvud och jag tänker konstant på massa konstiga saker :/ idag regnar de ute -.- typiskt! Men ska nog mysa på lite inne ett tag til...

Av Isabelle Bruhn - 6 augusti 2013 19:14

Va lättare å skriva förr, nu vet jag inte vad jag ska skriva om mer än barnen, allt annat i mitt liv är så tråkigt ;) Blir väl ett gäng bilder i brist på annat ;) ...

Av Isabelle Bruhn - 29 juli 2013 19:58

Va till Rättvik me barnen, Jimmy å Johnny en vända, gick runt å kolla lite, åt pizza och munk. Sen åkte vi hem :) perfekt dag! Nu myser jag på i soffan med ett glas vin, sen ska jag sova! Imorgon ska de målas lite, sen ska vi nog grilla och jag ska p...

Av Isabelle Bruhn - 2 juli 2013 12:24


Ja nu provar Alma på magsjuka för första gången, inte så trevligt. Men va gör man? Så vi är hemma å har sjukstuga, tvättar massa och har oss. Ska åka iväg tors-sön så ska ta tag i lite städning mm oxå, så att man slipper komma hem till ett kaos, så s...

Presentation


23 år från Mora, mamma till 2 flickor..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Alma

Född 121008

Linnea

Född 110320


Ovido - Quiz & Flashcards